یکی از این آسیب ها دررفتگی مفصل آکرومیوکلاویکولر است. این مفصل بین انتهای استخوان ترقوه و استخوان کتف و جایی است که آنها با هم مفصل میشوند. این مفصل درست در بالای شانه قرار دارد. بسیاری از جراحان دررفتگی این مفصل که بدنبال ضربات وارده به شانه ایجاد میشود را تحت عمل جراحی قرار میدهند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که میتوان از هورمون رشد برای درمان پوکی استخوان در زنان مسن با موفقیت استفاده کرد و تاثیر این درمان برای سالها در اسنخوان های این زنان باقی میماند. استئوپروز یا پوکی استخوان مهمترین علت شکستگی در استخوان های لگن در سنین بالا و بخصوص در خانم ها است. خانم ها در سنین بالا سه برابر مردان دچار پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن میشوند.

یک مطالعه جدید که بر روی مردان مسن انجام شده نشان داده است که روزی تنها دو دقیقه پریدن میتواند استخوان های تنه و لگن را محکم تر کرده و احتمال شکستگی آنها بعد از زمین خوردن را کاهش دهد. استخوان ها با بالا رفتن سن ضعیف تر میشوند. این چیزی است که به آن پوکی استخوان میگویند و پوکی استخوان ناشی از افزایش سن میتواند ریسک شکستگی استخوان ها بخصوص شکستگی استخوان های لگن بدنبال زمین خوردن را زیاد کند.

بعد از سرماخوردگی، کمردرد بیشترین دردی است که افراد به دلیل آن به پزشک مراجعه می کنند. این بیماری تقریبا پنجمین دلیل بستری شدن افراد در بیمارستان هاست و سومین بیماری است که مردم به خاطر آن تحت عمل جراحی قرار می گیرند. 56 درصد افراد مبتلا به کمردرد به دلیل عادات بد روزانه مانند نوع خوابیدن به این درد دچار می شوند. شما نیز این عادات بد را شناسایی کنید تا کمردرد گریبان گیرتان نشود.

کمردرد مزمن، یک مشکل شایع است و می تواند روی کار، زندگی و فعالیت های تفریحی تان تاثیر بگذارد. هرچند درمان خاصی برای این درد وجود ندارد، اما راهکارهایی هستند که می توانید با کمک آنها علائم ناشی از این مشکل را کنترل کنید.